IL "BEL CANTO" DI ANGELO MASINI IN "AIDA" DI VERDI:
On hearing Masini in Aida, Tamagno exclaimed: "Those wonderful tones did not seem to be coming from a human throat but from a musical vibration in the air itself." In other words, Tamagno meant 'disembodied tone' such as is produced by a first-class violinist or 'cellist. And that is 'bel canto'.
(Ascoltando Masini in Aida, Tamagno esclamò: "Quei meravigliosi suoni non sembravano provenire da una gola umana ma da una vibrazione musicale nell'aria stessa". In altre parole, Tamagno intendeva un 'suono incorporeo' come quello prodotto da un violinista o violoncellista di prima classe. E questo è 'bel canto'.)
[E. Herbert-Caesari - Tradition and Gigli, 1958]
On hearing Masini in Aida, Tamagno exclaimed: "Those wonderful tones did not seem to be coming from a human throat but from a musical vibration in the air itself." In other words, Tamagno meant 'disembodied tone' such as is produced by a first-class violinist or 'cellist. And that is 'bel canto'.
(Ascoltando Masini in Aida, Tamagno esclamò: "Quei meravigliosi suoni non sembravano provenire da una gola umana ma da una vibrazione musicale nell'aria stessa". In altre parole, Tamagno intendeva un 'suono incorporeo' come quello prodotto da un violinista o violoncellista di prima classe. E questo è 'bel canto'.)
[E. Herbert-Caesari - Tradition and Gigli, 1958]
Nessun commento:
Posta un commento